Ik wil zorg!

Kwaliteit

Het streven naar een goede kwaliteit van ons zorgaanbod blijft een dagelijks aandachtspunt!

Kwaliteit

Het streven naar een goede kwaliteit van ons zorgaanbod blijft een dagelijks aandachtspunt!

KIO is ISO 9001 gecertificeerd (kwaliteit van zorg) en ook al jaren gecertificeerd voor NEN 7510 ( informatiebeveiliging) door KIWA.

Jaarlijks worden wij hierop extern getoetst, maar wekelijks vinden er op de locaties intern audits plaats door ons kwaliteitsteam.

Kwaliteitsbeleid

Hoe proberen wij de kwaliteit zo hoog mogelijk te brengen en houden?

  • De kwaliteit van het zorgaanbod bij KIO wordt jaarlijks beoordeeld door KIWA.
  • Wij zijn in het bezit van het ISO 9001 keurmerk en NEN 7510.
  • Er werken meerdere kwaliteitsmedewerkers bij KIO die zich met het verbeteren van de kwaliteit van zorg bezig houden.
  • Cliëntervaringen worden regelmatig onderzocht via BIT ( Ben ik tevreden).
  • Door het aanbieden van diverse scholingen voor onze medewerkers.
  • Door samen te werken met externe partijen met specifieke deskundigheden.

Kwaliteit toezicht

De toezicht wordt uitgeoefend door een toezichthoudend orgaan, een Raad van Toezicht, bestaande uit vijf leden te weten:

  • Auke Klaver (voorzitter)
    Nevenfuncties: Hoofdfunctie: bestuurder Zeeland Cruising B.V. Nevenfuncties: voorzitter VVE Gasthuisstraat, bestuurslid Coöperatie Zonne Collectief Zeeland (beide onbezoldigd).
  • Dick Koomen (lid)
    Nevenfuncties: bestuurslid/penningmeester van de Stichting Vrienden van De Vliedberg.
  • Peter van der Borgt (lid)
    voormalig accountant. nevenfuncties: voorzitter van schaakclub De Zwarte Dame in Kruiningen
  • Cora Hubrechsen-Verhage(lid)
  • Hoofdfunctie: Manager bedrijfsvoering/HR – oriënterend nieuwe werkgever
  • Nevenfunctie: vrijwilliger Humanitas (onbezoldigd)
  • Annemiek Deij  (lid)
    psycholoog / manager zorgprogramma en auteur Kentalis.

Ervaringen van cliënten en begeleiders

Wij bevragen onze cliënten via BIT, Ben ik Tevreden tijdens de zorgevaluaties leggen wij dat vast in het elektronisch cliënten dossier. Voor de medewerkers is er ook een jaarlijks ervaringsonderzoek.

De resultaten hiervan zijn terug te vinden in ons kwaliteitsjaarverslag / directiebeoordeling.

voortgangsbericht 2024

Kwaliteitsrapport 2023

clientversie 2023 def

Directiebeoordeling 2024 WMO

©2025 Stichting KIO - Privacybeleid | Website Buro Cinq