Over stichting KIO

KIO staat voor ‘Kind In Ontwikkeling’. De stichting is in 2001 opgericht door ouders van een gehandicapt kind. In Augustus 2003 zijn we gestart met het bieden van zorg aan 2 kinderen. Inmiddels hebben we zo’n 150 cliënten en werken er ruim 100 medewerkers bij KIO. We zijn er ook niet meer alleen voor kinderen; onze jongste cliënt is 1 jaar en onze oudste is 60+.

Kleinschalige en vraaggestuurde zorg

Wij staan voor intensieve zorg in kleine groepen. Dit betekent bijvoorbeeld dat een groepje kinderen bij de dagbehandeling uit maximaal 5 of 6 kinderen bestaat. Wij denken dat een kleine groepsgrootte een voorwaarde is om kinderen tot ontwikkeling te laten komen. Ons doel is dat de kinderen zich veilig en begrepen voelen. Maar ook de iets oudere kinderen en volwassenen vangen wij op in kleine groepen indien nodig.

Het betekent ook dat wij woonlocaties hebben die bestaan uit kleine groepen, er wonen 6 tot maximaal 10 cliënten op onze woonlocaties.

Wij werken op basis van de Jeugdwet, WMO en de WLZ en uitsluitend vraag gestuurd! Zo zijn onze dagcentra in Heinkenszand, Ovezande, Nisse, Arnemuiden en Lewedorp ontstaan, maar ook onze logeer en woon locaties.

Zorgaanbod

Ons zorgaanbod beweegt mee en bestaat momenteel uit:

• Begeleiding groep
  • Behandeling groep
  • Naschoolse opvang
  • Vakantie opvang
  • Zaterdag opvang
  • Begeleiding individueel ( ambulant)
  • Behandeling individueel
  • Persoonlijke verzorging
  • Verpleging
  • Logeren
  • Wonen

Wij bieden zorg op basis van de WLZ (Wet Langdurige Zorg) , Jeugdwet voor alle Zeeuwse gemeenten, Beschermd Wonen ( CZW bureau) voor alle Zeeuwse Gemeenten en de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning)voor bijna alle Zeeuwse gemeenten. Wonen( verblijfszorg) en behandeling is alleen mogelijk op basis van zorg in natura. Alle andere zorg is mogelijk op basis van Zorg in Natura of een PGB.